måndag 5 oktober 2009

Vintersäsong

Nu verkar det som att vintersäsongen dragit igång. Gårdagens pass på smalhjulingen var blött, kallt och blåsigt. Det tog ca 40 minuter i bastun innan jag fått tillbaka rätt temperatur i kroppen. Det är väl bara att konstatera att vintern står för dörren med allt vad det innebär, snöskottning, mer elförbrukning, mörker etc. Men det finns även mycket fördelar, ingen gräsklippning, skidåkning, ingen mygg, fasen listan kan göras lång. Nu blir det mycket styrketräning och intervaller på lunchen framöver. Helgpassen kommer fortsättningsvis att tillbringas på cykeln tills snön kommer. Då kommer jag att variera mina långpass mellan cykeln och skidorna. Längtar tills att snön lagt sig i Ovansjö, för en fin vinterdag där slår nog det mesta.

2 kommentarer:

  1. hej Jocke
    ja nog har Racern gjort sitt för denna säsong dags för tjock hjulingen nu, apråpå det var ut igår skulle via sidsjön till södraberget enkelt tänkte jag det slutade med en vandring/cyckling och ner i ett tjärr..iack men väl uppe på fågelberget dvs helt jädra fel.
    SÅ skulle jag ner hamnade i mörkaste skogen som i följd ledde till att poliden fick rycka ut för att leta reda på lilla jag med en tuung rygga och en MTB blöta skor cykelkläder ja natten hade blitt kall.
    Men de hittade mig som tur var, nu vete fan om man vågar sig ut på elljus spåren osv.
    det var inte den uppplevelse jag sökte.
    mem allt slutade ju bra iaf.

    så jagundrade vad för typ av skidor man ska ha eller finns det nåra varianter av skidor vad gäller längd åkning?

    mvh
    Petri

    SvaraRadera
  2. När det gäller skejt så ska man bara köpa tävlingsskidor, har jag blivit rekommenderad att göra och det ångrar jag inte! Klassiska skidor finns det många att välja på. INTE VALLNINGSFRIA!!! Sök upp en handlare som kan mäta upp rätt skida för det är det viktigaste, spannet!!

    SvaraRadera