onsdag 17 juni 2009

Vad har jag nu gett mig in på!?


En cykelkompis som körde Vättern i cykelklubben.se´s SUB 10-klunga kontaktade mig igår angående nästa års runda. Tanken är att spänna bågen ytterligare och satsa på en SUB 8:30-klunga. Visst fasen är jag med svarade jag! Till saken hör att jag hade tänkt mig att köra VR nästa år men då som mål SUB 10. Nu har träningen gått mycket bättre än väntat och jag känner att det målet hade jag troligtvis nått redan i år men 8:30, de é snabbt de!! Knappa 36 km/h!
Nu måste jag lägga upp en plan för kommande året och det innebär till att börja med mycket vintercykling, troligtvis inget Vasalopp samt mycket gym på höst och vinter.
Vi är minst 3 stycken från Sundsvall som kommer att sporra och sparra varann. Det kommer troligtvis att bli något träningsläger på vårkanten för att trimma in klungan inför den stora prövningen.

2 kommentarer:

  1. Det fixar du! Ett år kvar och en massa timmar till dess att träna på ;-)

    SvaraRadera
  2. Nog är det så. Jag har bra diciplin vad det gäller träning men det ska passa med familjen och jobb också. Får jag träna som jag vill och har en bra dag så ska jag nog fixa det!

    SvaraRadera