tisdag 9 juni 2009

Nya däck och nytt tryck=snabbare


I går inhandlades ett par nya Schwalbe Racing Ralph Evo 2,25" här i Sundsvall som snarast åkte på cykeln när jag kom hem. Efter rekommendationer så pumpade jag upp däcket till knappa 2 bar för att cykeln lättare ska flyta över stenar och rötter. Allt detta provades sent på kvällen i min backe när jag körde mina intervaller och skillnaden var stor, mycket stor. För det första så rullade däcket lättare på asfalten jämnfört med mitt gamla däck men den största skilladen märktes när jag kom in på grusväg och stigar. Cykeln flöt över alla rötter och stenar och den blev mycket mer lätthanterlig.
Passet blev 1 h lång, 19,5 min i A3 och 40,5 min i A1. Backintervallerna börjar ge resultat och de kommer ha stor betydelse vid sommarens långlopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar