fredag 22 juni 2012

Skadad...igen

En glad människa efter morfin, lustgas och en återplacerad axel
Det blev en repris på fjolårets axel ur led. Dock så gick det lite lugnare till denna gång. Golf på eftermiddagen med kontoret så axeln var ordentligt mör. Sedan en hastig rörelse så där kvarten innan midnatt. Eftersom jag hade smuttat på mineralvatten hela kvällen och inte mina kollegor så fick jag köra själv med Anders vid sidan som mentalt stöd. Tack Anders för en trevlig kväll! Efter en duktig doktor, en del morfin och massa lustgas kunde jag ragla från akuten vid halv tre tiden.
Som följd av detta tillbringades hela gårdagen, 9-17, på sjukhuset med röntgen och väntan och åter väntan. All personal jag träffade på sjukhuset vill jag berömma för deras bra arbete och fantastiska bemötande. All heder åt Er.
Till slut så konstaterade läkaren en spricka i "skålen" där infästningen av armen är. Två veckors vila sa läkaren. Vad innebär detta? Ingen cykling på två veckor kommer inte så lägligt. Formen är bättre än någonsin men trots detta är motivationen inte på topp. Kanske detta kan få suget tillbaka?

Trevlig midsommar!

Jocke

3 kommentarer:

  1. Aj då Jocke inte bra, hoppas de kan göra nåt åt det där, hur gick detta til då?
    Glad midsommar till dig och Famlijen :)

    SvaraRadera
  2. Detsamma!
    En kollega spillde ut ölen över bordet och jag skulle undvika detta genom att dra tillbaka armen med blixtens hastighet. Detta hade dock inte hänt om jag hade tagit ett eller två glas vin :)

    SvaraRadera
  3. Ajajaj, hoppas du är på bättringsvägen med detta elände.

    SvaraRadera