fredag 4 november 2011

Jag har intagit källaren

Kontoret/träningslokal

Då var den mörka tiden här. Mörkt när man åker på morgonen, mörkt när man kommer hem. Inte mycket utrymme att cykla i dagsljus men säg det som inte för något gott med sig. Det finns mycket positivt med källarträning. 
- Bra temperatur = Risken att bli förkyld minstar
- Tidseffektivt = Lätt att styra när man börjar och slutar
- Bättre kvalité på träningen
- Och det bästa av allt är att man slipper att tvätta cykeln.
Slutsatsen är att källarträning är "the shit".

Kroppen börjar kännas bättre och gårdagskvällens två tjugor överraskade mig. Bra watt och bra känsla efter så många sjukdagar i höst. Inspirationen är på topp inför vintern och hoppet att bli lite lite bättre tills i vår lever kvar. Vi får se när jag tittar fram ur vinterideet. Målet är att ha kul på cykel och skulle man bli bättre är inte det en nackdel. Första stora målet är Italienlägret sedan väntar förhoppningsvis tävlingpremiären i Stockholm bara dagarna efter hemkomsten. Det kommer att bli skitkul och skitjobbigt.

//Jocke

2 kommentarer:

  1. cykeln är fotograferad från fel sida och vevarmen ska peka framåt .. viktigt .. lycka till :-)

    SvaraRadera
  2. Ja ja jag vet...Rätt sida, vevarm framåt och stora klingan men jag ville visa min fina träningsplats nu i vinter och då blir det svårt att fota från andra sidan :)

    SvaraRadera