lördag 20 augusti 2011

Mental ohälsa

Det är väl inte riktigt det jag har men när det varje gång närmar sig något viktigt evenemang så kommer förkylningsbaciluskerna krympandes. Denna helg är inget undantag. Norrländska mästerskapen står för dörren och chansen att mäta sig med storpojkarna fanns men tyvärr igår morse så kom förkylningen. Nu är väl inte en förkylning på sensommarkanten ovanlig i mitt fall men ändå. Samma sak var det på Gottne i somras, en förkylning. Veckan innan Italienlägret kom det en lättare förkylningskänsla som låg kvar hela lägret. Jag är rädd att det hela sitter i huvudet. Det jag behöver är inte Kan Jang eller andra mediciner utan en psykiater. "Jag är frisk, jag kan tävla"
Om man ska glädjas över något så har grundformen stigit konstant hela våren och sommaren. Jag känner att jag tar en steg för varje månad och det känns riktigt sporrande. Mina ambitioner är dock ganska blygsamma men för mig viktiga; att hela tiden förbättra min cykelåkning samt att ha en god hälsa. Sedan om jag kommer i mitten eller sist spelar ingen större roll än så länge bara känslan är bra. Något som jag är nyfiken på och har provat lite försiktigt denna sommar är tempo. Kanske kanske ska jag prova på några mindre lopp framöver. Synd bara att det är så mycket material i den grenen men som jag skrev så är känslan den viktigaste.
Nu så ska jag trösta mig med ett gott kaffe och se Spanien Runt som börjar idag.

Hasta la vista
Jocke


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar